روزهای زندگی یک مسافر

روزهای زندگی یک مسافر

می‌نویسم چون می‌دونم یه روز از خوندنشون لذت می‌برم
روزهای زندگی یک مسافر

روزهای زندگی یک مسافر

می‌نویسم چون می‌دونم یه روز از خوندنشون لذت می‌برم

ما از همه باحال تریم!

سسسسسلام.
 
الهی بمیرم. ماه مهر اومد؟ دانشگاهی ها و پیش دانشگاهی ها و دبیرستانی ها و راهنمایی ای(!) ها و دبستانی ها و مهد کودکی ها همه دوباره دارن برمی گردن سر کلاسا. 


اصلا کشور تو غم و اندوهی جان فرسایی فرو رفته! من در کمال تاسف و تاثر این واقعه جانگداز رو به همه دوستای محصل تسلیت می گم. خدا همگیمونو صبر بده. ایشالا که غم آخرمون باشه!

چون مصیبت وارده خیلی سنگینه من چند تا دعا می کنم شما آمین بگید:
خدایا غیبت معلما و استادا هر چه بیشتر باد!
خدایا برف و بوران و تگرگ و رعد برق جهت دو در کردن کلاسا هر چه بیشتر باد!
خدایا کلاسا هرچه بیشتر تعطیل باد!
امتحانا هر چه بیشتر کشکی باد!
دست خط بغل دستی هر چه درشت تر باد!

جز دعا دیگه کاری از دستم بر نمیاد. ایشالا تو شادی ها خودمون واسه خودمون جبران کنیم!!!!


خب چه خبر؟ حال کردید با عید فطر؟ راستی عیدتون پساپس مبارک!
رفتید نماز عید فطر؟
من که قسمت نشد برم. ولی از تلویزیون که مراسمو دیدم خداییش خیلی متحول شدم.
خدا وکیلی عجب دین توپی داریم ها! من خیلی خوشحالم که مسلمونم. جدی.
فکر می کنم تنها دینی که آدماش اینقدر با هم متحدن. حالا شما فعلا فقط جنبه های مثبتشو در نظر بگیرین.(صرف نظر از شیعه بودن. فقط تو اسلام داشتن.)
خود کلمه اسلام هم خیلی معنی قشنگی داره. اسلام هم خانواده تسلیمه. تسلیم بی چون و چرای خدا. قشنگ نیست؟
اما دین های دیگه چی؟ مثل مسیحیت. اصلا تو اساس دین افتادن به جون هم. هر کدوم ورداشتن یه مدل انجیل دادن بیرون و هر کی یه سازی می زنه.

اون قدیم قدیما (خیلی قدیم به سن من و تو قد نمی ده.) این کشیشای مسیحی با این قرون وسطی شون خیلی حال کردن. دیگه هر کس جیکش درمیومد  تو دادگاه تفتیش عقاید: پـــــــــخ! (سرشو زیر آب میکردن)
این کشیشا دیگه کفر مردم و در آوردن.
تا اینکه این پسر آلمانیه یعنی همین مارتین، مارتین لوتر بلند شد گفت: آقا من اعتراض دارم!
کشیشا بهش گفتن: بشین بچه اعتراض وارد نیست! 
گفت: ولی من اعتراض دارم. یعنی که چی؟ چرا اینقدر دین ما سخته؟ پدرم دیگه دراومده! یه خورده آسونترش کنید. از کنکور سراسری تو ایران هم سخت تره!!!
کشیش: کنکور سراسری دیگه چیه؟ غلط کرده سخته!
مارتین: آزمون ورودی دانشگاه هاست.
کشیش: طراحش کیه؟ ها؟ (خطاب به دستیارش:) هی پسر برید تحقیق کنید ببینید طراحش کیه ببرینش دادگاه تفتیش عقاید! فقط ما باید سخت باشیم!
مارتین: ببین کشیش جان دینمون خیلی سخته. داری مشتری می پرونی ها! یه خورده کوتاه بیاین.
کشیش: اصلا به تو چه؟ واسه چی اظهار نظر می کنی ورپریده؟
مارتین: باشــــــــــــه. خود خواستی!
کشیش: منو تهدید می کنی ذلیل شده؟

آره بچه ها خلاصه مارتین قصه ما کوتاه نیومد و به اعتراضاش ادامه داد.  واسه همین ورداشت یه مدل دیگه مسیحیت درست کرد. اسمش هم گذاشت پروتستان یعنی معترضان. خیلی هم طرفدار داشت ها. از این کشیشه هم اصلا نترسید.( یاد بگیرید نصف شید!!!)
دیگه اینجوری شد که کم کم مسیحیت عین جیگر زلیخا شد.

حالا می رسیم به دین زرتشت خودمون. آقا اصلا اینا تو وحدانیت خدا با هم اختلاف دارن. یه سری هاشون مزداپرستن یه سری هاشون زُروان پرست.
 
راجع به یهودیت زیاد اطلاع ندارم. میترسم یه چیزی بگه غلط باشه. حرف نزنم بهتره. 

اما تو اسلام هیچکس شک نداره که خدا یکیه. هیچکس شک نداره که قرآن از طرف خداست. قرآن هممون یه مدله. همه یه مدل میرن حج. همه روبروی یه کعبه خم و راست میشن. همه یه جور اذان میگن. همه یه جور روزه میگیرن. باز هم اگه اختلافی هست برمی گرده به فرعیات نه اصل دین.
خداییش حال می کنید دین رو؟!

حالا اونایی که از مسلمون بودنشون ناراضین دستاشون بالا!


ما هم دیگه داریم آخرین روزای خوشیمونو می کنیم. دوباره باید بریم سر درسو مشق و اینا. چقدر تابستون زود تموم شد!
این چند روزه هم بدجوری سرما خوردم الانم تو یه دستم دستمال گرفتم با یه دست دیگه دارم تایپ می کنم! خیلی سخته! 
 
دیگه گزافه گویی بس است!!!
بای تا بعد
دلم میخواست بوستون کنم اما می ترسم سرما بخورید!! 
در عوض بهتون گل می دم 
 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
گلبرگ مغرور پنج‌شنبه 31 فروردین 1402 ساعت 03:02 https://khanomex.blog.ir/

اومدم بنویسم ۱۴ سال پیش چقدرر متفاوت بودی و چقدر روند تغییرات و دیدنش تو آدمای مختلف چیز عجیب و جالبیه بعد دیدم تو تاریخی که این مطلب رو مینوشتی من تازه داشتم سواد یاد میگرفتم و الان اینجا دارم برای خودم تز میدم !!!

عزیزم. :)
من والا با 9 ماه پیش خودم کلی تفاوت دارم دیگه چه رسد به 14 سال!
ای خداااا :))) 7 سالگیت رو تجسم کردم. :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد