روزهای زندگی یک مسافر

روزهای زندگی یک مسافر

می‌نویسم چون می‌دونم یه روز از خوندنشون لذت می‌برم
روزهای زندگی یک مسافر

روزهای زندگی یک مسافر

می‌نویسم چون می‌دونم یه روز از خوندنشون لذت می‌برم

مشاهده گر

بشر ایرانی، امروزه به جایی رسیده که دوست داره یه پیج بزنه و تولید محتوا کنه! (حتی کلمه اش هم حالم رو بد می کنه!)  انقدر تعداد آدمایی که مدعی تولید محتوا هستن زیاد شده که فکر کنم تعدادشون بیشتر از مخاطبا شده :| مورد داشتیم رفتم به خانومه گفتم تو که همش از خرابکاری یا بازی بچت فیلم میذاری تولید محتواش چیه؟ می دونید چی گفت؟ گفت دارم سرگرمتون می کنم و سرگرمی هم تولید محتواست! هیچی دیگه تا اینو گفت از این جا تا سیاره b-612 من پوکر فیس شدم!

واسه اینه که بیشتر و بیشتر تشویق میشم برنگردم اینستاگرام و اصلا دلم برای استوری و پست گذاشتن تنگ نشده. علاقه ای ندارم پیج هایی که قدیم دنبال می کردم رو بازم دنبال کنم. به خصوص که همه ادعای نسخه پیچیدن واسه مردم رو دارن. حس می کنم دیگه حجم اطلاعاتی که وارد ذهن میشه انقدر زیاد شده که باید بیشتر وقت بذاریم برای سکوت کردن.

روزانه آگاهانه سکوت می کنید؟ مشاهده گر هستید؟


در کنار عملی بودن (!) در سال 1400 می خوام مشاهده گر هم باشم.

نظرات 6 + ارسال نظر
فرح پنج‌شنبه 26 فروردین 1400 ساعت 20:54 https://lifepuzzle.blogsky.com/

دقیقا ... وقتی هم از بیرون به مسئله نگاه کنی حالت از این فضا و آدمای مثلا اینفلوئنسر به هم میخوره

خیلییی. ولی خب با تبلیغاتش دارن پول درمیان دیگه. مردم اگه عاقل بودن فالوشون نمی کردن

غزل سپید پنج‌شنبه 2 اردیبهشت 1400 ساعت 16:28 https://iliata67.blogsky.com/

سلام
من فقط یکی دو نفر رو فالو میکنم از این به اصطلاح اینفلوئنسرها...یکیشون به نظرم سعی میکنه منطقی باشه و چپ و راست هم تبلیغات نداره. گاهی یکی دو تا تبلیغ میکنه و تمام. ادم مهربونیه به نظرم...
یکی هم بود که اوایل به خاطر اطلاعاتی که در مورد بچه ها و مسائل تغذیه و ...میگذاشت فالوش کرده بودم. پسرش از پسر من چند روزی بزرگتر بود و اینکه میگفتم باشه که بالاخره اون جلوتره . ی موردی چیزی باشه زودتر میگه منم حواسم باشه. اما دیگه دیدم زده کلا تو کار آرایش و گیاهخواری و انرژی مثبت و کائنات و ... گاهی استوری هاش میدیدم. اما چندی پیش دیدم پا رو کلا گذاشته روی گلیم بقیه و میگه کرونا دروغه و ...ثانیه ای موندن رو جایز ندونستم و تمام. آنفالو. والا.
ی پیج غیر اصلی دارم واسه خودم اخبار سریال کره ای هامو دنبال میکنم و حس میکنم قشنگ با شلوارک ولو شدم وسط کلی خوشبختی و خوراکی های خوشمزه میخورم. والا راحت. بدون نگرانی...شاید واسه سن و سالم زشته ولی کی به کیه...

حالا جدا از اینکه بعضی هاشون از این دست چرت و پرت ها میگن و کلی فالوور دارن، بعضیا هم حتی با وجود درست بودن حرفاشون دیگه زیادی دارن اطلاعات میدن. من احساس می کنم بشر بین این همه داده سردرگمه. کاش کمی وقت بذاره برای سکوت و مراقبه. سودش نه فقط به خودش که به بقیه هم میرسه.
ای خدا. چرا زشت باشه؟ من خودم هر شب سریال کره ای می بینم. کودک درونم بهش احتیاج داره. راستی شما دستی بر آتش داری میشه چند تا سریال خوب بهم معرفی کنی؟
پسران برتر از گل، تو از ستاره ها اومدی و به زیبایی تو رو دیدم

غزل سپید جمعه 10 اردیبهشت 1400 ساعت 15:07

اره.قبول دارم. میفهمم چی میگی. خب به اونا که نمیشه بگیم سکوت کنند بالاخره هر کی ی هدفی داره. اما همین که خودمون مثلا هر روز اینارو چک نکنیم یا محدود زمان بگذاریم و از این دست کارا میشه همون سکوت.
واوووووو. ذوقققققق. یعنی من هر جایی نمیگم این قضیه کره ای رو. هزار جور قضاوت و فکر میاد تو کله شون و کاش بگن حداقل بشه دفاع کنی.میترسم تو کله شون نگه دارن.
البته من علیرغم میل باطنیم مدتهاست نتونستم یک چیز درست درمون ببینم. عذاب وجدان پایان نامه ی عقب افتاده. کارای پسرم و ...فعلا فقط اخبار رو دنبال میکنم و نظرات بقیه رو میبینم که بتونم بین این همه دلبر یکی رو انتخاب کنم
اینها که دیدی سریالای قدیمی هستن اما یک چیزی مثل ادبیات کلاسیکههر کیدرامری باید اینا رو دیده باشه انگار. گرچه من توان دیدن پسران برتر از گل رو نهایت تا 5 قسمت داشتم. سن و سالم واسش زیاد بود و حس میکردم غیر واقعیه.
بهم بگو چه ژانری دوست داری تا بهت معرفی کنم. واسه کسی که کم دیده من دستم پره. کلییی چیز میتونم بگم.
اگر از لی مینهو خوشت میاد (همون گوجونپیو) سریال وارثان واقعا قشنگه. تمش مدرسه ای هست اما حس مدرسه نمیده. همه ی بازیگراش هم الان هر کدوم واسه خودشون شاخی هستن و کمتر از نقش اول برنمیدارن. همهههههه عالی.
اگر از همین لی مینهو تاریخی دوست داری ببینی سریال ایمان یا سرنوشت که تلویزیون خودمون دوبله کرده. اما فقط اصلش رو ببین نه دوبله.
اگر عشقولانه دوست داری ببینی سریال عشق مخفی از جی سانگ . واقعا ماهه.
اگر از جی چانگ ووک خوشت میاد هیلر رو ببین. واقعا نازن با پارک مین یانگ کنار هم. همین پارک مین یانگ (دختره) با لی مینهو سریالی شبیه همین هیلر بازی کرده با نام شکارچی شهر. این دو تا سریال رو با فاصله ببین. ولی حتما ببین. خیلی نازن همه شون.
از جی چانگ ووک کی دو ببین.
اگر ژانر خانوادگی میپسندی سریال پدرم عجیبه 52 قسمته اما خیلی با مزه هستن همه شون(از نظر من) و زوج اصلیش هم خیلی ماهن کنار هم . اونم ببین.
اگر از تم خیانت بدت نمیاد و دنبال هیجانی دنیای متاهلی رو ببین. نفس آدم از هیجانش بالا نمیومد.
طنز و غم و عشق و فانتزی همه چی قاطی اگر میخوای واسه دیدن گابلین تردید نکن. ماه ماه.
عاشقان ماه رو من خیلی دوست داشتم. لی جونگی و همه اونای دیگه واقعا عالین. اون بازیگرای دیگه الان همه نقش اولن.
تم تایخی و خون آشامی و موسیقی متن عالی و یک مشت بازیگر صدا قشنگ میخوای دانشمند شبگرد رو ببین.
میخوای کلییی بخندی؟ او زیبا بود رو ببین
تم فانتزی دوست داری؟ دبلیو رو ببین.
از لی جونگ سوک و پارک شین هه خوشت میاد؟ پینوکیو رو ببین.
میخوای ساعتها اشک بریزی؟ درخت بهشتی رو ببین
اشک؟؟؟ پاییز در قلب من رو ببین
خنده و خاطرات دهه شصتی طور (گرچه فکر کنم خیلی جوون تر از مایی) ریپلای 1988 واقعا باحاله.
به ژانر اسلایس آف لایف علاقه داری؟ پلی لیست بیمارستان رو ببین که فصل دومش هم چند وقت دیگه میاد. بازیگراش عالییی عالییی.
خلاصه دیگه من نمیدونم دقیقا چی دوست داری، بهم خبر بده. شاید هم نظراتمون فرق داشته باشه. هر وقت چیزی دیدی نظرت رو بهم بگو بفهمم مدلت و سبکت چیه
کلیییییییییی سریالای جدید اومده اما من تا چیزی خودم ندیده باشم نمیتونم توصیه کنم... دارم میمیرم ک یک سری شون رو ببینما ولی وقتش نیست

وای ماشالا چقدر سریال ایول به شما.
من به هیچ گونه قضاوتی کاری ندارم. سریال کره ای دیدن من به کسی ضرر نمی رسونه پس به کسی هم مربوط نیست.
آره مدرسه ای خیلی دوست دارم. هرچند اینا اصلا درس نمی خونن همش دنبال دوست دختر دوست پسرن
همه رو میذارم تو لیست مرسی واقعا.
راستش من هیچ گونه اسمی یادم نمی مونه نه واقعی نه نقششون قیافه ها هم ماشالا همه شکل هم. بین اینا فقط جیهو یادم مونده تو پسران برتر از گل اونم به خاطر اینکه به نظرم قیافش بامزه ست
آره پسران برتر از گل و کافه پرنس واقعا خیلی قدیمی هستن.
ولی واقعا خیلی لطف کردی وقت گذاشتی و برام نوشتی. خیلی ممنونم

غزل سپید جمعه 10 اردیبهشت 1400 ساعت 15:11

الان دیدم که نوشتی سریال به زیبایی تو. من فکر کردم سریال" تو زیبایی" که سوکی و شین هه بازی کردن رو دیدی . از این جهت گفتم قدیمی هست. من خودم اینو ندیدم اما میدونم که خدا بیامرز سولی توش بازی کرده

آره تعجب کردم که گفتی قدیمیه آخه تو سریال گوشی ها و دوربین ها و تبلت هاشون همشون اسمارتن. ولی همین به زیبایی تو بامزه بود به نظرم.
ماجرای یه دختریه که قیافش رو پسرونه می کنه میره خوابگاه پسرا و... بقیه اش رو لو نمی دم. تینیجری بود ولی من دوسش داشتم.
سولی کیه؟ چرا خدا بیامرز؟

غزل سپید شنبه 1 خرداد 1400 ساعت 18:43

سلام ندا جان
خوبی؟
اره خب قشنگی سریال مدرسه ای هم به همون درس نخوندنه هستش دیگه...من کلا از فضاهای رمانتیک فانتزی خوشم میاد . یعنی مثلا همین مدرسه ی قاطی پاتی عشقولانه. خخخ. ولی خب با توجه به سن و سال من به شرطی خوشم میاد که دیگه خیلیییی بچه بازی نباشه...
جیهو اسم واقعیش کیم هیون جونگه... خیلی معروف و دوست داشتنیه . سریالهای دیگه ای هم بازی کرده. اما چندین سال پیش درگیر یک رسوایی شد و شکایت و شکایت کشی و اینه که محو شد مدتی و الان هم گمون نکنم سریال یا فیلمی در دست داشته باشه .
اون "سولی" هم اسم واقعی بازیگر دختر همون سریال به زیبایی تو هستش که متاسفانه خودکشی کرد و فوت کرد. ببخشید که گفتم...
بعد از مدتی که ازشون سریال ببینی متوجه میشی که شبیه به هم نیستند
خوشحال میشم هر وقت در این زمینه موردی بود از من بپرسی...

وای دختر کرک و پر شدم گفتی سولی خودکشی کرده!! خیلی جالبه که من این سریال رو قبل از سال خودکشیش دانلود کرده بودم اما تازه دیدمش! چقدر هم تو نقشش پیام امید به زندگی و تلاش میده.

من فقط بعد از 50 قسمت سریال یانگوم متوجه تفاوت قیافه ها می شدم
خیلی خیلی لطف کردی عزیزم. دارم لیستت رو دانلود می کنم

مِلیـ ـچَک چهارشنبه 5 خرداد 1400 ساعت 10:17 http://eshkaft.blog.ir/

به نظر من اینا ارزش دیدن دارن

سریال کره ای:

Flower of Evil 2020
Descendants of the Sun 2016
Memorist 2020
The World of the Married 2020
Arthdal Chronicles 2019
Romantic Doctor 1,2
Vagabond 2019
Hospital Playlist 1
Kairos 2020
The King: Eternal Monarch
Memories of the Alhambra
Doctor John 2019
Born Again 2020
Start-Up 2020
Crash Landing on You 2019
It’s Okay to Not Be Okay 2020 (drop)
The Fiery Priest
My Mister 2018
Im Not a Robot
Are You Human Too 2018
Mr. Queen 2020
Penthouse: War In Life 1,2
Extracurricular
Catch the Ghost
Familiar Wife 2018
Its Okay Thats Love
Goblin 2016
The Legend Of The Blue Sea
Moon Lovers Scarlet Heart
Black
Sisyphus
Vincenzo
River where the moon rises
Mouse
Luca

مررررررررررسی عزیزم. چقدر زحمت کشیدی لیست کردی. میذارم برای دانلود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد